Vrijthof 25, Hilvarenbeek
Postbus 53, 5080 AB, Hilvarenbeek
Tel: (013) 505 29 71
info@leermakersacc.nl www.leermakersacc.nl

Korte lijntjes en direct contact

In 2017 splitste Igor Huijbregts het agrarisch bedrijf dat hij samen met zijn broer had. Dat was voor hem meteen het moment om over te stappen naar een ander accountantskantoor. Hij koos voor Leermakers vanwege hun affiniteit met de agrarische sector en daar is hij uitermate tevreden over. Snel contact, deskundige adviseurs én de administratie staat helemaal in de cloud.

Er gaat niets verloren van de oogst

Igor en Simone Huijbregts hebben een gecombineerd bedrijf: vleesvarkens en akkerbouw, voornamelijk aardappelen en suikerbieten. Die laatsten gaan na de oogst naar de frietfabriek of worden opgeslagen in onze eigen opslag en van de suikerbieten maken ze klontjes voor in de koffie. “De restproducten worden gebruikt voor veevoer. Het kan dus best zo zijn dat onze varkens een deel van onze eigen oogst opeten. Er gaat niets verloren en dat is een mooie gedachte”, vindt Igor. “We verbouwen ook nog korrelmaïs en graan. De korrelmaïs wordt opgeslagen als CCM (corn cob mix) op ons eigen bedrijf en het graan gaat naar een veevoederbedrijf. De combinatie van varkens en akkerbouw bevalt ons prima, het vult elkaar goed aan.”

Welkom in de digitale wereld

Sinds de overstap naar Leermakers is de administratie voor Igor een stuk makkelijker geworden. “Na aanvankelijk een paar opstartproblemen, werkt het nu als een trein. Ik was de papierwinkel behoorlijk beu dus ik was blij dat bij Leermakers alles digitaal gemaakt kon worden. Alles staat in de cloud, ik heb geen ordner meer in de kast staan. Lekker overzichtelijk, je vindt meteen wat je zoekt. Ook voor degene die bij Leermakers de administratie moet boeken, is dit fijn werken. Alle gegevens staan bij elkaar en dat maakt het verzorgen van de jaarrekening, de salarisadministratie of het doen van aangiften vele malen gemakkelijker en efficiënter. Klanten van mij sturen hun facturen meestal digitaal, een factuur per post is tegenwoordig een zeldzaamheid.”

Persoonlijk contact is belangrijk

De adviseur van Igor – Rolf de Laat – kent hij inmiddels goed. “De lijntjes zijn kort, als ik ‘m bel met een vraag, dan heeft hij meestal meteen tijd en als hij in de buurt is, springt hij even binnen. Dat persoonlijke contact maakt de samenwerking zo fijn. Sowieso waardeer ik het erg dat hij eigenlijk altijd de telefoon opneemt; ik hou er niet van om een vraag per mail te moeten sturen en maar af te wachten totdat er een antwoord komt. Ik ben bezig in de stal of ik zit op de tractor en dan kan ik niet meteen bij mijn mail. Ik zeg niet dat Rolf altijd meteen een antwoord heeft of meteen tijd heeft maar dan is er wel iets afgesproken en dat werkt voor mij. Voor mij is dit belangrijk.”

Open en eerlijk communiceren

In de beginfase van de relatie tussen Igor en Leermakers was er vaker contact dan nu. “Ik denk dat we gemiddeld twee keer per maand met elkaar spreken, vaker is niet nodig. In het begin moest er wat vaker overlegd worden, maar dat is juist goed want dan leer je elkaar ook meteen goed kennen.” Igor kan alleen maar lovend spreken over het accountantskantoor dat zijn belangen behartigt. “Als ik niet tevreden zou zijn, zouden ze het net zo goed van me horen want ik vind in dit soort zakelijke relaties dat je altijd eerlijk en open met elkaar moet communiceren. Er is tot nu toe alleen maar positiviteit te melden. Gelukkig maar.”

Met samenwerking kom je een heel eind

Omdat het bedrijf van Igor een grensoverschrijdend bedrijf is, moet hij ook van de diensten van een Belgisch accountantskantoor gebruik maken. “Voor de Belgische fiscus gelden weer net andere regels en daarom werk ik met twee kantoren. Gelukkig zijn ze in België ook helemaal gedigitaliseerd en als er ooit uitwisseling van gegevens nodig is, dan is dat met één druk op de knop geregeld. Samenwerken, dan kom je een heel eind.”

Wederzijds in zicht

Abonneren nieuwsbrief